Wednesday, April 15, 2009

Labour complaining about its own policy!

What else can explain the inane press release from former Beehive spin doctor Brendon Burns (now MP for Christchurch Central) moaning that Sky Television won the rights to broadcast the Rugby World Cup?

He says it "is another example of the National/Act Government’s ‘hands-off’ policies failing New Zealanders".

Brendon, it is the same frigging policy that existed under Labour.

There are no so-called "anti-siphoning" laws in New Zealand, there never were under Labour (although Jim Anderton supported them, they would be contrary to New Zealand's WTO commitments in audio-visual services for starters).

So moaning that less than half of households have Sky, really is unimportant, as most people know someone with Sky, and most pubs in the country have Sky.

Or would Brendon rather that taxpayers subsidised TVNZ to pay an unprofitable price for the broadcasting rights?

It hardly matters - National didn't change the law - Brendon just doesn't like a policy that has been in place for the entire period of the last Labour led government.

Talk about scratching around desperately for issues!

No comments: